Hogwarts
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dit is de wereldberoemde school Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry, Oftewel Hogwarts. Hier zijn vier groepen. Meld jij je aan bij Gryffindor? Of voel je je meer thuis bij Slytherin?
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» ~Onzin topic~
A boring lesson {For everone!} Icon_minitimewo aug 07, 2013 11:07 pm van Victoria Grant

» meerdere locatie's
A boring lesson {For everone!} Icon_minitimezo jul 14, 2013 12:40 pm van Victoria Grant

» Ehm... ::Hermione::
A boring lesson {For everone!} Icon_minitimevr mei 17, 2013 3:26 am van Hermione Granger

» woordenassociatie
A boring lesson {For everone!} Icon_minitimewo apr 10, 2013 3:57 am van Draco Malfoy

» Don't enter? My ass!
A boring lesson {For everone!} Icon_minitimezo maa 31, 2013 4:20 am van Helena Ravenclaw

» Troy Arcadius
A boring lesson {For everone!} Icon_minitimema maa 25, 2013 8:55 am van Troy Arcadius

» A boring lesson {For everone!}
A boring lesson {For everone!} Icon_minitimema feb 25, 2013 8:14 am van Nina Manli

» fout op indexpagina
A boring lesson {For everone!} Icon_minitimevr feb 22, 2013 9:19 pm van Draco Malfoy

» Boring {Open for everyone}
A boring lesson {For everone!} Icon_minitimedo feb 21, 2013 8:35 am van Helena Ravenclaw

Wie is er online?
Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 21. Dit aantal is bereikt op zo jul 14, 2013 11:28 am.

 

 A boring lesson {For everone!}

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Midonda Binns




Naam: : X
Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 11-01-13
Woonplaats : X

A boring lesson {For everone!} Empty
BerichtOnderwerp: A boring lesson {For everone!}   A boring lesson {For everone!} Icon_minitimewo jan 16, 2013 8:07 am

{}
Muggle Knowlegde, zo vervelend. Ik hield mijn hoofd overeind met veel moeite. Het was erg interessant, hoe die gewone mensen omgingen zonder tovenarij, en af en toe waren er heel wat grappige dingen te lezen. Zelf afwassen, zonder magie! Wat een mop. En dan geloven in elfjes met vleugels en toverstafjes. Dat hebben ze heus niet. Die muggles geloven alles wat ze lezen, en in elk fantasie kleurboek, en ook op internet, wordt er gesproken van glitters die tovenaars tevoorschijn halen, en heksen met pukkels en een kromme neus. Ik grinnikte. Alles was veel interessanter, en ik kon het weten. Mijn ouders hadden een draken reservaat, en een zelfs een bijgebouw, waar fabeldieren werden verzorgd, zoals plimpy's, geredt uit de emmertjes van kleine muggles. Voor mij was alles heel normaal, en ik had zelfs gewone vrienden in Cromarty, mijn woonplaats. Dus eigenlijk weet ik er al teveel vanaf. Vandaag hadden we Muggle knowledge met Gryffindor. Erg rustig dus, en er was alleen de stem van de leeraar te horen. Ik zakte onderuit in mijn stoel, en bladerde verveeld door mijn lesboek heen. Ik wist al hoe niet toverende mensen foto's maken. Net toen ik wilde gapen, voelde ik iemand tikken op mijn schouder. Onopvallend draaide ik me om. ''Wat is er?'' Ik praatte zo zacht mogelijk, want strafwerk was nooit echt fijn.
Midonda Binns
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina Manli

Nina Manli


Naam: : Marte
Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 13-01-13
Leeftijd : 24
Woonplaats : in een chocopot

A boring lesson {For everone!} Empty
BerichtOnderwerp: Re: A boring lesson {For everone!}   A boring lesson {For everone!} Icon_minitimedo jan 17, 2013 5:02 am

Met een luide plof ging Nina zitten op de stoel. Muggle Knowlegde, leuk zeg. Alsof we daar niets over wisten. Nina pakte stiekem een leeg perkament en begon er met haar veer op te kladderen. Mensen met de dikke hoofden, draken, ... Gelukkig zat ze ergens achteraan. Geen last van nieuwsgierige leraren, of strafwerk. Nina dwaalde helemaal af en toen het plots stil werd en iedereen begon te schrijven, had ze totaal geen idee wat ze moest doen. Ze keek naar de leerkracht, maar die zat vooraan werkjes te verbeteren. Ze tikte op de rug van het meisje vooraan. Die draaide zich onopvallend om en vroeg wat er was. 'Weet jij wat we moeten doen?' Vroeg ik stilletjes. 'Ik lette niet op.' Zenuwachtig speelde Nina met haar veer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Midonda Binns




Naam: : X
Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 11-01-13
Woonplaats : X

A boring lesson {For everone!} Empty
BerichtOnderwerp: Re: A boring lesson {For everone!}   A boring lesson {For everone!} Icon_minitimevr jan 18, 2013 7:44 am

{}
Achter me zat een meisje met goudbruin haar, en toch ook een beetje rood. ''Weet jij wat we moeten doen?'' Ze speelde met haar veer tussen haar vingers. ''Ik lette niet op.'' Ik knikte, en murmelde stilletjes: ''Eh..oh ja! Sorry, ik lette ook niet helemaal op. Het gaat over camera's. Dat zijn kleine, vierkante machientjes waar Muggles niet bewegende foto's mee maken.'' Snel kraste ik de belangrijkste informatie op een papiertje, en gaf het vlug aan haar. Op dat moment beval de leraar dat we mochten praten, en je mocht dingen aan elkaar vragen. ''We hebben volgende week een toets, over camera's, broodroosters en afwas machines. Goed leren.'' De leraar klom op zijn stoel, en begon driftig werkjes na te kijken. ''Gelukkig zeg.'' Ik draaide me weer om, en zei tegen het Gryffindor meisje achter me: ''Eindelijk hoeven we niet meer te luisteren naar die oude kletskous. Ik ben Midonda.'' Ik glimlachte, en peuterde droogjes aan mijn badge op mijn uniform, afwachtend wat ze zou zeggen.
Midonda Binns
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina Manli

Nina Manli


Naam: : Marte
Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 13-01-13
Leeftijd : 24
Woonplaats : in een chocopot

A boring lesson {For everone!} Empty
BerichtOnderwerp: Re: A boring lesson {For everone!}   A boring lesson {For everone!} Icon_minitimeza jan 19, 2013 8:18 am

"Ik ben Nina." Antwoordde ze aan Midona. Toen vervolgde ze, "Vind jij Muggles Knowledge ook zo saai? Ik bedoel, alsof ik niet weet wat al die dingen zijn of zo." Ze rolde met haar ogen. "Bedankt trouwens, van daarnet. Ik was weer eens aan het dagdromen." Toen merkte ze plots dat ze nog steeds aan het prutsen was met haar veer, de veertjes zaten allemaal in de war en Nina legde hem snel naast de rand van haar bank. Ze vroeg zich af hoelang de les nog duurde, maar toen ze naar haar horloge keek, zag ze dat ze die weeral was vergeten op haar nachtnachtje. "Waarom moet mij dit ook altijd overkomen." Kreunde ze zachtjes. Ze pakte haar rugzak en doorzocht alle gekreukte, ongeordende papieren. Helemaal op de bodem vond ze haar potlood. "Wat moeten jullie nog doen vandaag?" Ze keek nog eens naar de leraar. Die werkte ijverig verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Midonda Binns




Naam: : X
Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 11-01-13
Woonplaats : X

A boring lesson {For everone!} Empty
BerichtOnderwerp: Re: A boring lesson {For everone!}   A boring lesson {For everone!} Icon_minitimezo jan 20, 2013 4:37 am

{}
"Ik ben Nina." Zei het meisje tegen me. Ik heb dat altijd al een leuke naam gevonden, en zou blij zijn als ik zo geheette had. Maar mijn leuke ouders zadelden me op met een naam die maankalven alfschrikt, en alsof die fabeldieren zo gevaarlijk waren, hoewel ze wel griezelig waren in het maanlicht, had ik in het boek over fabeldieren gelezen. "Vind jij Muggles Knowledge ook zo saai? Ik bedoel, alsof ik niet weet wat al die dingen zijn of zo." Nina rolde met haar ogen, en ik knikte. ''Jep, ze doen net of tovenaars en heksen hier niks van weten. Erg, erg droogjes.'' Ik lachte. "Bedankt trouwens, van daarnet. Ik was weer eens aan het dagdromen." Nina leek te merken dat haar veer fel over been was geworden door het gepulk aan de veertjes, en legde hem vlug weg. ''Ach, geen dank. Dat doe ik ook zo vaak. Alleen bij zwerkbal niet.'' Ik fronsde aan de gedachte van een dromende jongen die zomaar in de lucht van zijn bezem afviel, en zo op het hoofd van zijn lerares viel. En als drijver, mijn taakje, moest je al helemaal wakker blijven, anders kreeg je zo een beuker tegen je hoofd. Het Gryffindor meisje keek naar haar pols, waar volgens mij een horloge hoorde te zitten. "Waarom moet mij dit ook altijd overkomen." Nina kreunde, en doorzocht haar rugzak, waar ze een potloodje uit trok. Ondertussen had ik mijn Zakgluiposcoop uit mijn zelf gebreidde (en enorme) schoudertas gehaald, en speelde met het ijzeren hangertje waaraan je hem vast moest houden. "Wat moeten jullie nog doen vandaag?" Ik wendde me af van de Zakgluiposcoop. en keek dacht even na. ''Ehm.. kruidenkunde, mijn lievelings vak, potions en dan een retourtje naar de bibliotheek voor het leesuurtje over de geschiedenis van toverkunsten. Best te doen dus.'' Ik schrok van een prikkend warm ding in mij rechterhand, terwijl er een irritant gezoem klonk. Ik tilde mijn hand op van mijn schoot, en zo te zien was de Zakgluiposcoop helemaal van slag. Hij lichtte op in allerlei kleurtjes, en draaide zo erg, dat er een hete wrijving in mijn handpalm was onstaan (dat verklaarde het prikken). ''He!? Wat heeft dat ding nu weer?'' Ik schudde hem heen en weer, maar dook daarna ineen. ''Bukken! Dit is een Zakgluiposcoop, een soort gevaren en moppen detector. Ze zeggen dat het rotzooi is, maar door dit ding kreeg ik geen salamander darmen over me heen!'' Het zag er nogal stom uit, maar op ieder moment kon er iets raars gebeuren. En als dat niet zo was stond ik voor paal, maar mijn reputatie kon me niks schelen.
Midonda Binns
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina Manli

Nina Manli


Naam: : Marte
Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 13-01-13
Leeftijd : 24
Woonplaats : in een chocopot

A boring lesson {For everone!} Empty
BerichtOnderwerp: Re: A boring lesson {For everone!}   A boring lesson {For everone!} Icon_minitimedo jan 31, 2013 8:49 am

Toen Nina zich weer rechtzette, zag ze dat Midona met een toestelletje aan het spelen was. Plots begon het vreemde ding te draaien en het lichtte op in allerlei verschillende kleurtjes. ''He!? Wat heeft dat ding nu weer?'' Riep Midona verbaasd. Ze schudde hem heen en weer, waarna ze zich bukte en vanonder tafel naar me riep: ''Bukken! Dit is een Zakgluiposcoop, een soort gevaren en moppen detector. Ze zeggen dat het rotzooi is, maar door dit ding kreeg ik geen salamanderdarmen over me heen!'' Het zag er best belachelijk uit, maar Nina voelde er niets voor om salamanderdarmen over zich heen te krijgen. Snel ging ze naast Midona zitten. Vanonder tafel keek ze naar het toestel. Toen Midona er over had verteld, herinnerde ze zich weer wat het was. Haar opa had er vroeger ook een gehad, hij liet het altijd handig door zijn gerimpelde vingers glijden en als het bijna op de grond viel kon hij het nog juist vangen. Haar opa... Bij de gedachte aan hem liepen Nina's ogen vol, een half jaar geleden was hij gestorven. Hij was ook een tovenaar geweest, maar haar vader niet. Nu was Nina weer de enige, een vreemde in haar eigen, propere familie. Ze veegde haar tranen weg. Niet nu, niet waar iedereen bij was. Nu moesten ze eerst die Zakgluiposcoop onder handen nemen.


sorry voor de late reactie
Terug naar boven Ga naar beneden
Midonda Binns




Naam: : X
Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 11-01-13
Woonplaats : X

A boring lesson {For everone!} Empty
BerichtOnderwerp: Re: A boring lesson {For everone!}   A boring lesson {For everone!} Icon_minitimevr feb 01, 2013 11:48 pm

{}
Vlug kroop Nina ook onder de tafel. De zakgluiposcoop leek het niet verkeerd te hebben. Het ging zo snel, ik merkte het niet eens. De krijtjes vlogen in het rond, de stoelen inclusief de leerlingen erop schoven heen en weer, en een paar opgezette muggle huisdieren vielen van hun plaats, en zweefden op volle snelheid door het lokaal. De leraar sprong uit zijn vel. ''Foppe, vieze klopgeest, weg ui..'' Hij had zijn zin nog niet eens afgemaakt, of er klonk een als vals lachje, en een broodrooster kwam tegen zijn hoofd aan. ''Lalala! Je kan me toch niet pakken!'' Een klein mannetje verscheen bovenop de flauwgevallen leraar, maar verdween net zo snel als hij gekomen was. ''Dat is Foppe! Ik wist dat dit ding werkte!'' Ik grijnste tevreden. Het was niet zo toepasselijk nu, maar ik had bewezen dat ze handig waren. Toen ik het zoemende ding wilde opbergen, trok een onzichtbaar handje het uit mijn handpalm. ''Hi,hi,hi! Stommerik, stommerik, krijg lekker de rikketik!'' De klopgeest vloog er mee weg, en ik was in een keer roodgloeiend. ''Ik ga hem te pakken nemen.'' Ik keek Nina even verzekerd aan, en trok mijn toverstok.
Midonda Binns

-sorry, ook een beetje laat en kort
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina Manli

Nina Manli


Naam: : Marte
Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 13-01-13
Leeftijd : 24
Woonplaats : in een chocopot

A boring lesson {For everone!} Empty
BerichtOnderwerp: Re: A boring lesson {For everone!}   A boring lesson {For everone!} Icon_minitimewo feb 06, 2013 4:24 am

De zakgluiposcoop begon steeds harder te trillen en opeens begon er van alles door de klas te vliegen. Krijtjes, boeken, en notities vlogen in het rond. De leraar scheeuwde iets, maar Nina verstond hem niet, omdat er op dat moment een broodrooster tegen het hoofd van de leraar botste. ''Lalala! Je kan me toch niet pakken!'' Nina keek rond waar dat vandaan kwam. Toen zag ze Foppe bovenop de leraar zitten. Nina kreunde, ze had al genoeg van zijn bezoekjes gehad om te weten hoe die klopgeest eruit zag. Naast haar riep Midona: ''Dat is Foppe! Ik wist dat dit ding werkte!'' Midona wou de trillende gluiposcoop terug in haar broek steken, maar die vloog plots weg. ''Hi,hi,hi! Stommerik, stommerik, krijg lekker de rikketik!" Klonk vanuit het niets. ''Ik ga hem te pakken nemen." Zei Midona. Nina keek bezorgd de vliegende gluiposcoop na. Wat zou Foppe hen allemaal aandoen? "Misschien moeten we het aan de leraar vragen..." Vroeg Nina, maar na een blik op de bewusteloze leerkracht wist ze dat ze dit zelf moesten afhandelen. "Goed dan, ik help je wel. Misschien heb je niet zo veel aan me, maar ik laat jou dat niet alleen opknappen." Ze pakte haar toverstok uit haar broekzak en ging naast Midona staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Midonda Binns




Naam: : X
Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 11-01-13
Woonplaats : X

A boring lesson {For everone!} Empty
BerichtOnderwerp: Re: A boring lesson {For everone!}   A boring lesson {For everone!} Icon_minitimezo feb 17, 2013 9:56 pm

{}
"Misschien moeten we het aan de leraar vragen..." Ik schudde mijn hoofd, en Nina keek even naar de leraar, die met zijn mond open op de vloer lag. "Goed dan, ik help je wel. Misschien heb je niet zo veel aan me, maar ik laat jou dat niet alleen opknappen." Nina pakte ook haar toverstok uit haar broekzak, en ik voelde me al zelfverzekerder. Ik haalde diep adem. ''FOPPE!'' Er klonk een verveelde grom, en de zakgluiposcoop vloog mijn richting op. Een klein mondje, met scherpe tandjes erin kwam tevoorschijn, een gezicht met de dingen die erop zaten verscheen niet, maar aan het rotlachje wat te horen was, was het zeker dat dit de mond van de klopgeest was. ''Oh, 2 van de krielkippetjes durven zich te laten zien? Dapper hoor..'' Kwaad richtte ik mijn toverstaf op foppe, die nu helemaal tevoorschijn kwam. Ik dacht diep na. Er was weinig tijd, of ik kreeg een jampot tegen m'n hoofd, en de inhoud die erin zat, was geen zoete vruchtenpulp, maar een rat op sterkwater. Wat zou helpen? Ik keek Nina vragend aan. Ik was redelijk goed in toverspreuken, maar uit m'n hoofd kende ik ze niet. Ik waagde het erop. ''Wingardium Leviosa!'' Ik nam de pot, en liet de inhoud met moeite naar foppe toe zweven. Ik wist de zweegbeweging niet zo goed te maken, maar de zure resten van de inmiddels witte rat, vielen over Foppe heen. Ik hield mijn adem in. Er klonk een geluid als een fluitketel, en Foppe werd rood van woede. Een aantal pennen vlogen met de scherpe punt op me af. Ik bukte, en fluisterde paniekerig tegen Nina: ''Wat nu, wat nu?!'' Hopelijk wist zij er wat op.
Midonda Binns
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina Manli

Nina Manli


Naam: : Marte
Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 13-01-13
Leeftijd : 24
Woonplaats : in een chocopot

A boring lesson {For everone!} Empty
BerichtOnderwerp: Re: A boring lesson {For everone!}   A boring lesson {For everone!} Icon_minitimema feb 25, 2013 8:14 am

"Foppe!" Riep Midonda luid. Een mondje verscheen grommend op een paar meter verder. ''Oh, 2 van de krielkippetjes durven zich te laten zien? Dapper hoor..'' Foppe verscheen nu helemaal en kwaad richtte Midonda haar toverstaf op hem. ''Wingardium Leviosa!'' Riep ze, en liet de pot met de dode rat richting Foppe zweven. Hij kiepte om, en Foppe kwam helemaal onder de vieze inhoud te zitten. Nu was Foppe pas écht goed kwaad. Hij vuurde een aantal pennen op Midonda en mij af. ''Wat nu, wat nu?!'' Vroeg Midonda paniekerig. Als in slow-motion kwamen de pennen op ons af. Slow-motion... Dat was het! Nina moest die pennen gewoon even vertragen, zodat zij en Midonda een tegenaanval konden klaarmaken. Maar welke spreuk was het ook al weer? Plots schoot het haar te binnen, ze liet haar stok ietwat bibberig door de lucht zwaaien en riep: "Aresto Momentum!" Langzaam vertraagden de pennen, en Nina trok Midonda mee onder een tafel. "We moeten een plan verzinnen." Zei ze tegen Midonda. "Ik kruip onder de banken achter Foppe, terwijl jij hem afleid, oké?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





A boring lesson {For everone!} Empty
BerichtOnderwerp: Re: A boring lesson {For everone!}   A boring lesson {For everone!} Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
A boring lesson {For everone!}
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Boring {Open for everyone}

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hogwarts :: Hogwarts Academy :: The Premisis :: Muggle knowledge-
Ga naar: